Sluit het jaar 2024 af met een krachtige laatste zet voor jouw merk. Het is namelijk tijd om nog eens kritisch naar jouw marketingbudget te kijken. Heb je nog wat ruimte over om jouw merk extra in de spotlights te zetten? Perfect! Grijp deze kans en investeer bijvoorbeeld in de interne branding van jouw bedrijf of vul je voorraad branded gifts aan. Denk bijvoorbeeld aan gloednieuwe welkomstpakketten of die handige pennen met jouw logo die van
hand naar hand gaan.
Door jouw resterende marketingbudget slim te besteden, zorg je ervoor dat jouw merk ook echt blijft hangen. Elk item dat je weggeeft, is een herinnering aan jouw merk. Of het nu een stijlvolle mok met jouw logo is die elke ochtend op kantoor wordt gebruikt of een gepersonaliseerde draagtas die je klanten overal mee naartoe nemen. Het draait om impact maken en dat doe je door je logo overal terug te laten komen.
Haal dus het maximale uit jouw marketingbudget, en zorg ervoor dat jouw merk het jaar knallend afsluit en vol energie aan 2025 begint!
1. Wat zijn de slimste investeringen voor mijn resterende marketingbudget?
Dit hangt natuurlijk af van jouw marketingdoelen. Het kan slim zijn om je overgebleven budget in te zetten voor advertenties in Google of social media, het maken van waardevolle videocontent of het aanvullen van jouw voorraad branded gifts. De mogelijkheden zijn eindeloos en het is belangrijk om voor jezelf scherp te krijgen waar jouw marketing een extra boost kan gebruiken. Hoe dan ook: branded gifts komen altijd van pas. Van klantgeschenken tot welkomstpakketten voor nieuwe medewerkers.
2. Waarom zou ik mijn overgebleven marketingbudget uitgeven aan branded gifts?
Dat weten wij natuurlijk als geen ander! Branded gifts zijn een super effectieve manier voor langdurige merkherkenbaarheid. Ze zorgen ervoor dat jouw merk letterlijk zichtbaar blijft op de bureaus van je medewerkers en door (potentiële) klanten overal mee naartoe wordt genomen. Van het openbaar vervoer tot de sportvereniging. Maar dat is nog niet alles. Branded gifts versterken namelijk ook de relaties met bestaande klanten. Hoe? De persoonlijke touch van de branded gifts zorgen voor meer loyaliteit en herhaalaankopen. Meerdere vliegen in één klap dus!